« 2018. № 3 (141)

Народознавчі зошити. 2018. № 3 (141). С. 726–730

УДК: 739.2:745.55

НОВІТНЄ ЮВЕЛІРНЕ МИСТЕЦТВО: НОВІ ХУДОЖНІ МОВИ, ТЕХНІКИ, МАТЕРІАЛИ, ПРИНЦИПИ ПОЄДНАННЯ

Триколенко Софія Тарасівна, кандидат мистецтвознавства, старший викладач
Національний авіаційний університет,
кафедра основ архітектури та дизайну,
просп. Космонавта Комарова, 1, 03058, м. Київ, Україна
Контакти: e-mail: baronessainred@gothic.com.ua.

Анотація. Стаття представляє три принципово різні авторські ювелірні майстерні, творчість яких базується на використанні новітніх матеріалів, технік та нетипових й незвичних поєднань. Використання традиційних матеріалів й технік для створення унікальних авторських виробів родинної майстерні «Yershov» пройшло певну стилістичну еволюцію, сформувавши унікальну на сьогоднішній день тенденцію поєднання в єдиному виробі мінералів, металів та рогу. Стилістика субкультури стімпанк знаходить виявлення у прикрасах Iren Fox, створених із деталей годинникових механізмів. Можливості акрилового скла використовує Катерина Титова, втілюючи у прикрасах казкові зображення тварин, птахів, технічних засобів. Стаття розкриває також особливості актуального нині протиставлення «авторське/масове», демонструє переваги одиничних художніх рішень над масовим виробництвом.

Ключові слова: ювелірне мистецтво, сучасні матеріали, новітні техніки, метал, ріг, мінерал, акрил, стімпанк, мистецтво.

Надійшла 15.01.2018

Список використаних джерел

1. Авраменко О. Підготовка кваліфікованих робітників ювелірного профі- лю на підприємствах і в професійно-технічних навчальних закладах України : автореф. дис. … канд. мистецтвознав / О. Авраменко. — Київ, 2011. — 16 с.
2. Триколенко С. Поєднання природних матеріалів у виробах ювелірної майстерні «Yershov» / Софія Триколенко // Сучасні технології та особливості видобутку, обробки і використання природного каміння / Софія Триколенко. — Київ : ДГЦУ, 2016. — С. 43—45.
3. Триколенко С.Т. Стиль стімпанк в оформленні інтер’єрів / Софія Тарасівна Триколенко // Проблеми розвитку міського середовища. — Київ : Компринт, 2017. — С. 166—173. — (Науково-технічний збірник).
4. Пасічник Л. Ювелірне мистецтво України в контексті художнього процесу останньої чверті ХХ — початку ХХІ століття (за матеріалами виставок Києва) [Електронний ресурс] / Лілія Пасічник ; Інститут мистецтвознавства, фольклористики та етнології НАН України. — 2012. — Режим доступу до ресурсу: http://um.etnolog.org.ua/zmist/2012/27.pdf.
5. Триколенко С. Iren Fox — ювелірний стімпанк [Електронний ресурс] / София Триколенко // Украинский готический портал. — 2017. — Режим доступу до ресурсу: http://er.nau.edu.ua:8080/handle/NAU/30862.

читати публікацію»

Наші автори
Особистісно-духовний розвиток засобами образотворчого мистецтва
У статті розглядається проблема втілення образу матері у творах образотворчого мистецтва з точки зору впливу на різні напрями особистісно-духовного розвитку людини. Зокрема, образ матері представлено у міфологічному, сакральному, мистецькому аспектах через репрезентацію відповідних творів образотворчого мистецтва (іконопис, живопис, скульптура). Зміст статті може успішно використовуватися студентами і викладачами різноманітних навчальних закладів у підготовці та проведенні занять з образотворчого мистецтва, а також у факультативній та позаурочній роботі.
Читати »

Феміністська парадигма в культурній та соціальній антропології: західний досвід
У статті представлено докладний критичний огляд класичних праць в ділянці феміністської антропології; авторка висвітлює процес становлення та розвитку феміністської методології в культурній та соціальній антропології Західної Європи та США. Авторка послідовно висвітлює та порівнює ідеї, погляди та аргументи провідних дослідників, аналізує сутність наукових дискусій навколо ключових тем феміністського аналізу культури (про причини та механізми субординації та маргіналізації жінок), простежує еволюцію основних понять та теоретичних підходів феміністської антропології протягом 1970—1990-х років. Стаття дозволяє зрозуміти витоки сучасних гендерних студій в етнографічних дослідженнях.
Читати »

Хто ж записав «Народнїй калєндар у Ровенськім повітї Волинської губернії»?
На основі аналізу наукового доробку і творчого шляху Василя Доманицького доводиться: дослідник ніколи не відвідував Рівненський повіт Волинської губернії, отже й не збирав етнографічні та фольклорні матеріали на його території. «Народнїй калєндар у Ровенськім повітї…» та інші етнографічні праці, що стосуються традиційно-побутової культури населення цього краю, вчений підготував на основі народознавчих джерел, які в середині XIX ст. зібрав Василь Абрамович — священик села Яполоті, нині Костопільського району Рівненської області.
Читати »