Архів
Передплата
Ви можете передплатити часопис "Народознавчі зошити" на сайті передплатного агенства "Укрінформнаука".

« 2017. № 5 (137)

Народознавчі зошити. 2017. № 5 (137). С. 1162—1167

УДК: 7.011:[659.133:316]

ПЛАКАТ ЯК ЗАСІБ СОЦІАЛЬНОЇ РЕКЛАМИ

Бистрякова Валентина Никодимівнадоцент кафедри рисунку та живопису

Київського національного університету технологій та дизайну,

член Національної Спілки Художників України;

вул. Немировича-Данченка, 2, 01011, м. Київ, Україна.

Контакти: e-mail: krg@knutd.edu.ua

 

Гула Євген Петрович — професор кафедри рисунку та живопису

Київського національного університету технологій та дизайну,

український живописець і графік.

Член Національної Спілки художників України;

вул. Немировича-Данченка, 2, 01011, м. Київ, Україна.

Контакти: e-mail: krg@knutd.edu.ua

 

Осадча Алла Миколаївна — старший викладач кафедри рисунку та живопису

Київського національного університету технологій та дизайну;

вул. Немировича-Данченка, 2, м. Київ, 01011, Україна

Контакти: E-mail: alla_0203@ukr.net

Анотація: В рамках мистецтвознавчого дискурсу розглянуті специфічні риси використання плаката як засобу реклами у соціальній сфері (соціальній рекламі). Визначена сутність і особливості соціальної реклами. Проаналізована еволюція плаката та досліджені характеристики саме соціального плаката. Виявлені його різновиди.

Ключові слова: плакат, реклама, рекламна діяльність, рекламна практика, соціальна реклама, історія реклами.

Надійшла 20.07.2017

Список використаних джерел

  1. Абизов В.А. Основні чинники, що визначають розвиток сучасного плаката / В.А. Абизов, В.В. Грищенко // Образотворче мистецтво. — 2011. — № 11. — С. 71—75.
  2. Андрейканіч А.І. Плакат: його види та жанри / А.І. Андрейканіч // Українська культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку. — 2013. — Вип. 19 (1). — С. 121—126.
  3. Бугрим В.В. Креатив у рекламі: навч. посіб. з інтерактивом / Валентин Бугрим ; Київський нац. ун­т ім. Тараса Шевченка. — Київ : Київський університет, 2012. — 303 с.
  4. Ваксман Р.В. Рекламна діяльність: проблеми госпо­дарсько­правового забезпечення : монографія / Р.В. Вакс­ман. — Харків : Юрайт, 2014. — 205 с.
  5. Галькевич Т. Український плакат середини 1960—1980 рр. ХХ ст.: тематика, художньо­стилістичні особливості (на матеріалах зібрання НБУВ) / Т. Галькевич // Наукові праці Національної бібліотеки України ім. В.І. Вернадського. — Київ, 2013. — Вип. 34. — С. 377—387.
  6. Гладун Д.О. Соціальний/екологічний плакат як феномен графічного дизайну / Д.О. Гладун // Вісник Хар­ківської державної академії дизайну і мистецтв. Мистецтвознавство. Архитектура. — 2008. — № 4. — С. 21—27.
  7. Грицюта Н.М. Етика реклами як естимаційний орієнтир сучасного суспільства : монографія / Н.М. Грицюта ; Київський нац. ун­т ім. Тараса Шевченка ; Ін­т журналістики. — Київ : Паливода А.В., 2012. — 415 с.
  8. Грищенко В.В. Особливості дизайну в мистецтві плаката / В.В. Грищенко // Вісник Харківської державної академії дизайну і мистецтв. Мистецтвознавство. Архитектура. — 2011. — № 6. — С. 138—140.
  9. Игошина Т.С. Графический дизайн отечественного социального плаката: история и современные тенденции : автореферат дис. кандидата искусствоведения : 17.00.06 / Игошина Татьяна Сергеевна ; Всерос. науч.­исслед. ин­т техн. эстетики. — Москва, 2009. — 25 с.
  10. Іванова І.Б. Історія української реклами: мовностилістичний аспект : монографія / І.Б. Іванова ; Нац. пед. ун­т ім. М.П. Драгоманова. — Харків : Юрайт, 2016. — 371 с.
  11. Коваль Н.С. Еволюція форми плаката як засобу графічної комунікації / Н.С. Коваль ; Київський національний університет технологій та дизайну // Вісник КНУТД. — 2014. — № 3. — С. 255—260.
  12. Лисиця Н.М. Соціологія реклами: навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. / Н.М. Лисиця, Ю.В. Бєлікова ; Харк. нац. ун­т ім. В.Н. Каразіна. — Харків : ХНУ ім. В.Н. Каразіна, 2012. — 207 с.
  13. Психологія реклами / О.В. Зазимко та ін. ; Київ. нац. торг.­екон. ун­т. — Київ : КНТЕУ, 2016. — 383 с.
  14. Саппа Н.Н. Искусство плаката как социальная технология / Н.Н. Саппа // Социология: теория, методы, маркетинг. — 1999. — № 1. — С. 114—118.
  15. Северіна О.М. Екологічний плакат: становлення та розвиток (за матеріалами Міжнародних трієнале «4­й Блок») : автореф. дис… канд. мистецтвознав.: 17.00.07 / О.М. Северіна ; Харківська держ. академія дизайну і мистецтв. — Харків, 2010. — 20 с.
  16. Україна. Закони Про рекламу: закон України: чинне законодавство зі змінами та допов. станом на 16 січня 2014 р.: офіц. текст. — Київ : Паливода А.В., 2014. — 30 с.
  17. Ученова В.В. История рекламы / В.В. Ученова, Н.В. Ста­рых. — Санкт­Петербург : Питер, 2002. — 304 с.
  18. Хачатрян А.Л. Плакат как средство социальной ре­кламы, его значение и глобальное влияние на культуру / А.Л. Хачатрян // Вестник Московского государственного университета культуры и искусств. — 2012. — № 5. — С. 64—68.
  19. Чікало Б.П. Художньо­образні особливості соціального плаката [Електронний ресурс] / Б.П. Чікало, Н.Г. Романенко // Вісник Харківської державної ака­демії дизайну і мистецтв. Мистецтвознавство. Архитектура. — 2009. — № 7. — С. 146—149.

читати публікацію»

Наші автори
Традиційний народний одяг великобичківських гуцулів ХІХ — першої половини ХХ ст.
На основі польового матеріалу, наявної літератури, фондових зібрань етнографічних, історико-культурних та крає­знавчих музеїв області автор комплексно аналізує народний одяг великобичківських гуцулів. Докладно описує жіночі та чоловічі комплекси вбрання досліджуваного регіону. При їх характеристиці основна увага звертається на деталі крою окремих компонентів вбрання, подається рисунок крою жіночої сорочки.
Читати »

Особливості формування ідентифікаційного простору України наприкінці ХХ — на поч. ХХІ ст.: конфесійний аспект
У статті розглядаються особливості формування ідентифікаційного простору України кін. ХХ — поч. XXI ст., зокрема аналізуються перспективи участі Церкви у становленні української громадянської нації в умовах поліконфесійного суспільства. Автор намагається поєднати макроі мікропідходи, приділяючи особливу увагу аналізу повсякденного життєвого досвіду сучасних українців із широким використанням авторських емпіричних досліджень.
Читати »

Феміністська парадигма в культурній та соціальній антропології: західний досвід
У статті представлено докладний критичний огляд класичних праць в ділянці феміністської антропології; авторка висвітлює процес становлення та розвитку феміністської методології в культурній та соціальній антропології Західної Європи та США. Авторка послідовно висвітлює та порівнює ідеї, погляди та аргументи провідних дослідників, аналізує сутність наукових дискусій навколо ключових тем феміністського аналізу культури (про причини та механізми субординації та маргіналізації жінок), простежує еволюцію основних понять та теоретичних підходів феміністської антропології протягом 1970—1990-х років. Стаття дозволяє зрозуміти витоки сучасних гендерних студій в етнографічних дослідженнях.
Читати »