2010 рік, випуск 3-4

2010_3-4

Зміст

Павлюк С. Народна традиційність українців у Канаді. С. 290-292
читати »

Нагачевський А., Маєрчик М. Особливості української фольклористики в Канаді. С. 293-309
читати »

Кухаренко С. Стислий огляд фольклористики в Північній Америці: теорії, підходи, парадигми. С. 310-315
читати »

Нагачевський А. Від національногодо видовищного: про відродження українського народного танцю в Канаді. С. 316-324
читати »

Ріс В. “Березнянка”: на шляхудо символізації. С. 325-331
читати »

Черевик Б. “Це наша земля, це наше поле…”: дві тенденції в українсько-канадській музиці. С. 332-339
читати »

Горняткевич А. Кобза, бандура, кобза-бандура, “кобза” та (знов) кобза. С. 340-347
читати »

Ханенко-Фрізен Н. Ритуали повернення, або канадсько-українські траєкторії діаспорного туризму. С. 348-362
читати »

Лесів М. “Слава Дажбогу!”: український рідновірівський рух як альтернативна візія нації. С. 363-370
читати »

Кухаренко С. Придорожні пам’ятники: сучасний феномен, або тяглість народних традицій. С. 371-377
читати »

Фотій Н. Українські весілля-пародіїв Саскачевані: дещо про народний бурлеск. С. 378-383
читати »

Кононенко Н. Як Бог людей парував: апокрифи та відродження релігії в пострадянській Україні. С. 384-392
читати »

Свиріпа Ф. Взаємодія статі й гендеру в українських поселеннях: cхідно-центральна Альберта у міжвоєнний період. С. 393-406
читати »

Свиріпа Ф. Ґендерні стосунки, селянські пріоритети та моральні цінності в українському селі в Східній Галичині, 1900-1944 рр. С. 407-417
читати »

Маєрчик М. Сценарії гендерної успішності й структура гендерної влади cеред українців-фармерів у Західній Канаді до 1939 року. С. 418-430
читати »

Гримич М. Думи як джерело вивченння соціології українського переселенства ХVI-ХVII ст. С. 431-437
читати »

Луцко О. Мотиви й поетика українських народних пісень про еміграцію в Канаду. С. 438-448
читати »

Медвідський Б. Українська балада в Канаді про вбивство. С. 448-453
читати »

Нагачевський А. У пошуках віття, у пошуках коренів: польові дослідження в селищі мого дідуся. С. 454-460
читати »

Климаш Р. Збереження культури і український досвід у західній Канаді. С. 460-465
читати »

Медвідський Б. Популярна і народна культура: що є в них спільного і розбіжного. С. 466-473
читати »

Климаш Р., Медвідський Б. Сучасні прояви традиційної культури слов’ян у Північній Америці. С. 474-476
читати »

Балан Я. “Присвячується Канаді”: унікальний внесок Михайла Ґовди в літературну історію провінції Альберта. С. 477-484
читати »

Джоел Ґоа Д. Три міські парафії: вивчення священних місць. С. 485-496
читати »

Климаш Р. Погляди радянських учених на американський фольклор і фольклористику (1950-1974). С. 497-502
читати »

Наші автори
Хто ж записав «Народнїй калєндар у Ровенськім повітї Волинської губернії»?
На основі аналізу наукового доробку і творчого шляху Василя Доманицького доводиться: дослідник ніколи не відвідував Рівненський повіт Волинської губернії, отже й не збирав етнографічні та фольклорні матеріали на його території. «Народнїй калєндар у Ровенськім повітї…» та інші етнографічні праці, що стосуються традиційно-побутової культури населення цього краю, вчений підготував на основі народознавчих джерел, які в середині XIX ст. зібрав Василь Абрамович — священик села Яполоті, нині Костопільського району Рівненської області.
Читати »

Феміністська парадигма в культурній та соціальній антропології: західний досвід
У статті представлено докладний критичний огляд класичних праць в ділянці феміністської антропології; авторка висвітлює процес становлення та розвитку феміністської методології в культурній та соціальній антропології Західної Європи та США. Авторка послідовно висвітлює та порівнює ідеї, погляди та аргументи провідних дослідників, аналізує сутність наукових дискусій навколо ключових тем феміністського аналізу культури (про причини та механізми субординації та маргіналізації жінок), простежує еволюцію основних понять та теоретичних підходів феміністської антропології протягом 1970—1990-х років. Стаття дозволяє зрозуміти витоки сучасних гендерних студій в етнографічних дослідженнях.
Читати »

Головний командир УПА Роман Шухевич у фольклорній прозі Яворівщини
Із великого масиву повстанського героїчного епосу, що його автор записав на Яворівщині, виділено й проаналізовано тематичну групу мотивів про Головного командира УПА Романа Шухевича. Переважна більшість цих творів виникла й стала активно побутувати вже в часи відновленої у 1991 р. української державності, оскільки тепер з’явилися сприятливі для цього умови. Майже усі зафіксовані у цій місцевості народні оповідання про Р. Шухевича виводяться із поетичного вимислу, що засвідчує вагоме суспільно-політичне й художньо-естетичне значення цієї особи. Сам генерал постає в образі опоетизованого й уславленого національного героя — ідеалізованого борця за самостійну Україну, улюбленця широких народних мас.
Читати »