2010 рік, випуск 3-4

2010_3-4

Зміст

Павлюк С. Народна традиційність українців у Канаді. С. 290-292
читати »

Нагачевський А., Маєрчик М. Особливості української фольклористики в Канаді. С. 293-309
читати »

Кухаренко С. Стислий огляд фольклористики в Північній Америці: теорії, підходи, парадигми. С. 310-315
читати »

Нагачевський А. Від національногодо видовищного: про відродження українського народного танцю в Канаді. С. 316-324
читати »

Ріс В. “Березнянка”: на шляхудо символізації. С. 325-331
читати »

Черевик Б. “Це наша земля, це наше поле…”: дві тенденції в українсько-канадській музиці. С. 332-339
читати »

Горняткевич А. Кобза, бандура, кобза-бандура, “кобза” та (знов) кобза. С. 340-347
читати »

Ханенко-Фрізен Н. Ритуали повернення, або канадсько-українські траєкторії діаспорного туризму. С. 348-362
читати »

Лесів М. “Слава Дажбогу!”: український рідновірівський рух як альтернативна візія нації. С. 363-370
читати »

Кухаренко С. Придорожні пам’ятники: сучасний феномен, або тяглість народних традицій. С. 371-377
читати »

Фотій Н. Українські весілля-пародіїв Саскачевані: дещо про народний бурлеск. С. 378-383
читати »

Кононенко Н. Як Бог людей парував: апокрифи та відродження релігії в пострадянській Україні. С. 384-392
читати »

Свиріпа Ф. Взаємодія статі й гендеру в українських поселеннях: cхідно-центральна Альберта у міжвоєнний період. С. 393-406
читати »

Свиріпа Ф. Ґендерні стосунки, селянські пріоритети та моральні цінності в українському селі в Східній Галичині, 1900-1944 рр. С. 407-417
читати »

Маєрчик М. Сценарії гендерної успішності й структура гендерної влади cеред українців-фармерів у Західній Канаді до 1939 року. С. 418-430
читати »

Гримич М. Думи як джерело вивченння соціології українського переселенства ХVI-ХVII ст. С. 431-437
читати »

Луцко О. Мотиви й поетика українських народних пісень про еміграцію в Канаду. С. 438-448
читати »

Медвідський Б. Українська балада в Канаді про вбивство. С. 448-453
читати »

Нагачевський А. У пошуках віття, у пошуках коренів: польові дослідження в селищі мого дідуся. С. 454-460
читати »

Климаш Р. Збереження культури і український досвід у західній Канаді. С. 460-465
читати »

Медвідський Б. Популярна і народна культура: що є в них спільного і розбіжного. С. 466-473
читати »

Климаш Р., Медвідський Б. Сучасні прояви традиційної культури слов’ян у Північній Америці. С. 474-476
читати »

Балан Я. “Присвячується Канаді”: унікальний внесок Михайла Ґовди в літературну історію провінції Альберта. С. 477-484
читати »

Джоел Ґоа Д. Три міські парафії: вивчення священних місць. С. 485-496
читати »

Климаш Р. Погляди радянських учених на американський фольклор і фольклористику (1950-1974). С. 497-502
читати »

Наші автори
Хто ж записав «Народнїй калєндар у Ровенськім повітї Волинської губернії»?
На основі аналізу наукового доробку і творчого шляху Василя Доманицького доводиться: дослідник ніколи не відвідував Рівненський повіт Волинської губернії, отже й не збирав етнографічні та фольклорні матеріали на його території. «Народнїй калєндар у Ровенськім повітї…» та інші етнографічні праці, що стосуються традиційно-побутової культури населення цього краю, вчений підготував на основі народознавчих джерел, які в середині XIX ст. зібрав Василь Абрамович — священик села Яполоті, нині Костопільського району Рівненської області.
Читати »

Особистісно-духовний розвиток засобами образотворчого мистецтва
У статті розглядається проблема втілення образу матері у творах образотворчого мистецтва з точки зору впливу на різні напрями особистісно-духовного розвитку людини. Зокрема, образ матері представлено у міфологічному, сакральному, мистецькому аспектах через репрезентацію відповідних творів образотворчого мистецтва (іконопис, живопис, скульптура). Зміст статті може успішно використовуватися студентами і викладачами різноманітних навчальних закладів у підготовці та проведенні занять з образотворчого мистецтва, а також у факультативній та позаурочній роботі.
Читати »

Польові дослідження російських і білоруських етнологів та етнолінгвістів на теренах Полісся України у 1945—1980-х рр.
На великому літературному матеріалі комплексно охарактеризовано польові дослідження території Полісся України, проведені в 1945—1980-х рр. співробітниками російських і білоруських етнологічних осередків, а також московськими етнолінгвістами та представниками інших народознавчих центрів Росії, України та Білорусі у рамках реалізації програми «Полесского этнолингвистического атла­са». Особлива увага звернена на їхню географію, методику проведення, тематику та наукові результати.
Читати »