2010 рік, випуск 1-2

2010_1-2

Зміст

Павлюк С. Несхитнiсть в життi i науцi. С. 2-8
читати »

Кузьменко О., Пастух Н., Харчишин О. Фольклористичний доробок Романа Кирчiва у XXI столiттi. С. 9-22
читати »

Нагачевський А. Доктору Романовi Кирчiву: спогади та вшанування з дiаспори. С. 23-28
читати »

Глушко М. Роман Кирчiв – невтомний член НТШ в Українi. С. 29-37
читати »

Чорнопиский М. Учений з почуттям сумлiнностi й порядностi. С. 38-40
читати »

Пилипчук С. “Не щадячи нi трудiв, анi поту…”: Франкознавчi студiї Романа Кирчiва. С. 41-46
читати »

Дмитренко М. Роман Кирчiв як дослiдник iсторiї фольклористики (до 80-рiччя вiд дня народження). С. 47-50
читати »

Вальо М. Призабута славiстична карта наукової дiяльностi Романа Кирчiва. С. 51-54
читати »

Сявавко Є. Компетентний, принциповий, iнтелiгентний (слово про вченого). С. 55-58
читати »

Бiлоус В. Окрилений родинною легендою (до портрета вченого). С. 59-64
читати »

Радишевський Р. Ужинок полонiста Романа Кирчiва. С. 65-68
читати »

Кирчiв Р. З родової саги. С. 69-87
читати »

Худаш М. Походження наймення та релiгiйно-мiфологiчнi функцiї давньо-руського язичницького божества, вiдомого як переплут. С. 88-93
читати »

Давидюк В. Народна мiфологiя українцiв: походження головних персонажiв в свiтлi палеонтологiї. С. 94-113
читати »

Кузьменко О. Стрiлецький анекдот: Контекст – сюжет – текст. С. 114-126
читати »

Козловський В. Народнi iсторичнi пiснi про татарськi напади на Україну (проблема хронотопу). С. 127-132
читати »

Луньо Є. Природа комiзму повстанської сатиричної пiснi “Пiслав Сталiн свої дiти”. С. 133-145
читати »

Смоляк О. Мотиви зустрiчi весни та вегетацiї природи у гаївках Захiдного Подiлля. С. 146-151
читати »

Вахнiна Л. Польськi джерела Етнографiчної комiсiї ВУАН. С. 152-155
читати »

Франко А., Франко О. До питання створення першої української енциклопедiї (за матерiалами особистих архiвiв Ф.Вовка та I.Франка). С. 156-159
читати »

Буряк В. Українська етнiчносвiдомiсна культура: Еволюцiйно-iсторична парадигма. С. 160-177
читати »

Iвашкiв В. Причинки до теми: “Пантелеймон Кулiш та Остап Вересай”. С. 178-181
читати »

Качкан В. Посланник на ниву слова (Iван Липа в освiтленнi нових iсторичних джерел та матерiалiв). С. 182-202
читати »

Салига Т. Моїм вогнем, моїм благословенним гнiвом. С. 203-215
читати »

Сапеляк О. Дiяльнiсть Товариства опiки над українськими емiгрантами. С. 216-221
читати »

Малевська-Шалигiн А. Чи постсоцiалiзм? Сучаснi селянськi уявлення про владу i державу на прикладi дослiджень на пiвднi Польщi. С. 222-228
читати »

Гальчак Б. Українцi у Польщi пiсля падiння комунiзму. С. 229-237
читати »

Никорак О. Iсторiографiя та джерела дослiдження гуцульської вишивки. С. 238-248
читати »

Тарас В. Виникнення монастирського садово-паркового мистецтва Галичини. С. 249-255
читати »

Моздир М. До питання про стан меблярства кiн. ХIХ – поч. ХХ ст. в Галичинi. С. 256-261
читати »

Моторний В., Татаренко А. Функцiонування фольклорних сюжетiв у повiстi-казцi Ю.Брезана “Чорний млин”. С. 262-268
читати »

Боньковська О. Воiстину народний артист. С. 269-272
читати »

Кiмакович I. Український фольклорний анекдот як гуманiтарна цiннiсть та гуманiстичний iдеал: перспективи вивчення. С. 273-279
читати »

Боньковська С. Українська вишивка як феномен нацiональної художньої культури у працях Т.Кара-Васильєвої. З нагоди виходу у свiт книги-альбому “Iсторiя української вишивки”. С. 280-286
читати »

Наші автори
Особистісно-духовний розвиток засобами образотворчого мистецтва
У статті розглядається проблема втілення образу матері у творах образотворчого мистецтва з точки зору впливу на різні напрями особистісно-духовного розвитку людини. Зокрема, образ матері представлено у міфологічному, сакральному, мистецькому аспектах через репрезентацію відповідних творів образотворчого мистецтва (іконопис, живопис, скульптура). Зміст статті може успішно використовуватися студентами і викладачами різноманітних навчальних закладів у підготовці та проведенні занять з образотворчого мистецтва, а також у факультативній та позаурочній роботі.
Читати »

Головний командир УПА Роман Шухевич у фольклорній прозі Яворівщини
Із великого масиву повстанського героїчного епосу, що його автор записав на Яворівщині, виділено й проаналізовано тематичну групу мотивів про Головного командира УПА Романа Шухевича. Переважна більшість цих творів виникла й стала активно побутувати вже в часи відновленої у 1991 р. української державності, оскільки тепер з’явилися сприятливі для цього умови. Майже усі зафіксовані у цій місцевості народні оповідання про Р. Шухевича виводяться із поетичного вимислу, що засвідчує вагоме суспільно-політичне й художньо-естетичне значення цієї особи. Сам генерал постає в образі опоетизованого й уславленого національного героя — ідеалізованого борця за самостійну Україну, улюбленця широких народних мас.
Читати »

Хто ж записав «Народнїй калєндар у Ровенськім повітї Волинської губернії»?
На основі аналізу наукового доробку і творчого шляху Василя Доманицького доводиться: дослідник ніколи не відвідував Рівненський повіт Волинської губернії, отже й не збирав етнографічні та фольклорні матеріали на його території. «Народнїй калєндар у Ровенськім повітї…» та інші етнографічні праці, що стосуються традиційно-побутової культури населення цього краю, вчений підготував на основі народознавчих джерел, які в середині XIX ст. зібрав Василь Абрамович — священик села Яполоті, нині Костопільського району Рівненської області.
Читати »