2009 рік, випуск 1-2

2009_1-2

Зміст

Павлюк С. Громадянська одержимiсть Григорiя Дем’яна. С. 2-3
читати »

Сокiл Г., Сокiл В. Життя i праця на утвердження української нацiї. С. 4-13
читати »

Гвоздевич С. Учитель вiд Бога. С. 14-16
читати »

Костик В. Григорiй Дем’ян i Буковина. С. 17-18
читати »

Кассараба М. Праця на благо української культури. Слово про визначного iсторика i фольклориста Григорiя Дем’яна. С. 19-26
читати »

Без автора Вiтальнi адреси, телеграми з нагоди ювiлею Григорiя Дем’яна. С. 27-31
читати »

Сокiл В. Щоденники експедицiйної роботи Григорiя Дем’яна Вступна стаття та пiдготовка текстiв Василя Сокола. С. 32-90
читати »

Сокiл В. Голодомори в Українi: три ланки одного iсторичного ланцюга. С. 91
читати »

Арсенич П. Михайло Горбовий як український сiчовий стрiлець i громадсько-полiтичний дiяч. С. 102-107
читати »

Шумада Н. Ще кiлька фольклоризованих пiсень. С. 108-109
читати »

Давидюк В. “Як ще не було з початку свiта…” (Свiтотворчi мотиви в житловому просторi українцiв Полiсся й Карпат). С. 110-114
читати »

Буряк В. Еволюцiя мiфоархетипiв у сучасному iнтелектуально-свiдомiсному контекстi. С. 115-129
читати »

Iльницький М. “Горiла сосна…”: модифiкацiя символiв вогню i води в народнiй пiснi”. С. 130-134
читати »

Дмитренко М. Українськi народнi iсторичнi пiснi як об’єкт дослiдження. С. 135-146
читати »

Сокiл Г. Галицькi фольклористи та їхнi записи усної словесностi. С. 147-158
читати »

Магас Г. До iсторiї фольклористичного дослiдження Стрийщини. С. 159-166
читати »

Демедюк М. Нацiональна специфiка персонажної системи українських народних казок: образ богатиря-добровольця. С. 167-173
читати »

Качмар М. Культурологiчнi мотиви українських етiологiчних легенд. С. 174-183
читати »

Чiкало О. Iсторичнi пiснi-хронiки ХХ ст.: традицiйнiсть сюжетики та iнновацiйнiсть iдейно-тематичного змiсту. С. 184-190
читати »

Бокало I. Концепт роду в українських народних пiснях про кохання. С. 191-196
читати »

Качкан В. Франкознавство Iвана Бiлинкевича: цiхи – за епiстолярiєм. С. 197-209
читати »

Мишанич C. Джерела Стусового “самособоюнаповнення”. С. 210-224
читати »

Антофiйчук В. Християнський контекст творчостi Лесi Українки. С. 225-229
читати »

Сокiл Н. Метафоричнi мiкротопонiми Центральної Бойкiвщини: етнолiнгвiстична вiзiя. С. 230-238
читати »

Никорак О. Тканини для спiдниць Захiдного Полiсся й Волинi. С. 239-259
читати »

Худаш М. Iз моїх спогадiв про доктора фiлологiчних наук Степана Васильовича Щурата. С. 260-280
читати »

Гвоздевич С. З архiву Iвана Вагилевича. С. 281-284
читати »

Горбатюк О. Лiтопис бойкiвського села. С. 285-285
читати »

Iваннiкова Л. Цiкаве дослiдження фольклору Слобiдської України. С. 286-288
читати »

Костик Л. Степан Бандера та його родина в народних пiснях, переказах та спогадах / Записи та упоряд. Григорiя Дем’яна.– Львiв, 2006.– 568 с.. С. 289-289
читати »

Дмитренко М. Народнi пiснi з голосу Параски Павлюк / Зiбрав та упоряд. Василь Сокiл.– Львiв, 2009.– 208 с. С. 290-290
читати »

Коваль Г. Дослiдники українського фольклору: невiдоме та маловiдоме.– К.: Видавець Микола Дмитренко, 2008.– 384 с. С. 291-291
читати »

Сокiл Г. Людмила Iваннiкова. Фольклористика Пiвдня України: сторiнки iсторiї.– Запорiжжя, 2008.– 292 с. С. 292-292
читати »

Наші автори
Феміністська парадигма в культурній та соціальній антропології: західний досвід
У статті представлено докладний критичний огляд класичних праць в ділянці феміністської антропології; авторка висвітлює процес становлення та розвитку феміністської методології в культурній та соціальній антропології Західної Європи та США. Авторка послідовно висвітлює та порівнює ідеї, погляди та аргументи провідних дослідників, аналізує сутність наукових дискусій навколо ключових тем феміністського аналізу культури (про причини та механізми субординації та маргіналізації жінок), простежує еволюцію основних понять та теоретичних підходів феміністської антропології протягом 1970—1990-х років. Стаття дозволяє зрозуміти витоки сучасних гендерних студій в етнографічних дослідженнях.
Читати »

Головний командир УПА Роман Шухевич у фольклорній прозі Яворівщини
Із великого масиву повстанського героїчного епосу, що його автор записав на Яворівщині, виділено й проаналізовано тематичну групу мотивів про Головного командира УПА Романа Шухевича. Переважна більшість цих творів виникла й стала активно побутувати вже в часи відновленої у 1991 р. української державності, оскільки тепер з’явилися сприятливі для цього умови. Майже усі зафіксовані у цій місцевості народні оповідання про Р. Шухевича виводяться із поетичного вимислу, що засвідчує вагоме суспільно-політичне й художньо-естетичне значення цієї особи. Сам генерал постає в образі опоетизованого й уславленого національного героя — ідеалізованого борця за самостійну Україну, улюбленця широких народних мас.
Читати »

Хто ж записав «Народнїй калєндар у Ровенськім повітї Волинської губернії»?
На основі аналізу наукового доробку і творчого шляху Василя Доманицького доводиться: дослідник ніколи не відвідував Рівненський повіт Волинської губернії, отже й не збирав етнографічні та фольклорні матеріали на його території. «Народнїй калєндар у Ровенськім повітї…» та інші етнографічні праці, що стосуються традиційно-побутової культури населення цього краю, вчений підготував на основі народознавчих джерел, які в середині XIX ст. зібрав Василь Абрамович — священик села Яполоті, нині Костопільського району Рівненської області.
Читати »